Saturday, December 16, 2017




Visualizar como página web
DATAGRO Conferences - Garanta sua inscrição
Special offer for BACCF members

Brazilian-American Chamber of Commerce of Florida, P.O. Box 310038, Miami, FL 




CORPS ACCORD


Jean-Claude SGRO
 

December 6 2017 - January 31 2018



À la consonance, on s’attend à un combat. Dans un sens, s’en est un, car le corps n’est pas aisé à montrer. Sinon dans une intimité calfeutrée. Pourtant ce corps, si pudiquement dissimulé, est le support de tout, pensées, gestes, actions. Sans lui quel serait le support de l’humanité ? Je l’ai, pendant des années, traité, opéré, remodelé. Pour moi il est évident, noble comme un cheval de bataille, taillé pour l’aventure ou la vie quotidienne. Je l’ai « croqué » (avec un crayon rassurez-vous !) mille fois et plus. Le corps me fascine. Je le connais par cœur et dans tous ses recoins mais il m’étonne toujours, chaque fois que le modèle pose, ou simplement marche, s’installe. C’est le même et il est totalement différent. Je peux en tracer les contours les yeux fermés, de la main droite, de la gauche ou des deux à la fois. M’approprier ses formes, ses ombres. Le geste va-t-il avec la pensée, traduit-il l’humeur, l’affect ? Il s’inscrit en toutes lettres sous les traits du crayon, du pinceau, trace autant de signes propres à l’émotion de l’auteur. L’attitude n’est jamais vide de sens / text by Jean-Claude Sgro.


/ information /

ECIFFICE
3rd & 4th floor
66, avenue des Champs-Elysées
75008 Paris, France


open daily from 6pm to 9pm
& weekend by appointment 


GALERIE BRUNO MASSA
102, rue des Poissonniers
75018 Paris, France

tel. +33 (0) 6 61 00 10 33 
& via FaceTime, Viber & WhatsApp
email. contact@galeriebrunomassa.com


by appointment
11 am to 8 pm from Monday to Friday

#Follow us on Facebook & Twitter







2017 foi um ano de muitas batalhas importantes, um ano de crescimento e de aprendizado. 
Nada disso teria sido possível sem você, sem o seu apoio e a sua confiança em nosso trabalho. 
Completamos quatro anos de existência, com muitos erros e acertos, derrotas e vitórias.
aniversário
Além de lhe agradecer pelo apoio, quero destacar algumas das principais campanhas que realizamos neste ano:

Em Portugal, fizemos uma campanha de apoio ao Dr. Gentil Martins, que sofreu ataques do lobby LGBT por declarações em relação à homossexualidade. 

Também em Portugal enviamos e-mails de protesto para que a Ordem dos Psicólogos não impusesse a ideologia de gênero. 


Participamos da campanha internacional de apoio ao bebê Charlie Gard. 

Participamos da 47a Assembleia Geral da OEA junto com diversas outras lideranças pró-vida e pró-família da América Latina. 

Colaboramos diretamente com a vitória da Dra. Katarzyna Jachimowicz, no tribunal norueguês, a favor da objeção de consciência. A batalha teve início em 2016, mas a vitória foi alcançada há algumas semanas. 

Também participamos do caso da pró-vida canadense Mary Wagner: apesar de o juiz ter seguido a lei canadense e considerado o trabalho dela em defesa da vida um crime (algo lamentável), ela foi libertada.  


No Brasil, ajudamos a impedir o avanço do PL 7371, que pretende criar um abortoduto no país.


Quase 400.000 brasileiros manifestaram seu repúdio à ideologia de gênero e a uma de suas principais promotoras: Judith Butler. 

No Brasil, também ajudamos a fechar a exposição QueerMuseu.



O Ônibus da Liberdade circulou em diversos países: França, Alemanha, Itália, Colômbia, México, Chile e EUA.

Além dessas e de muitas outras ações, conseguimos atingir a marca dos quase 9.000.000 de citizengoers ao redor do mundo. 

Tudo isso,  só foi possível graças ao seu apoio. Em 2018, continuaremos a lutar pela vida, pela família e pelas legítimas liberdades fundamentais sem descanso, sem dar trégua aos agentes que promovem a Cultura da Morte em todo o mundo. 
Muito obrigado pela confiança em nosso trabalho.

PREMIO O.R.A. 2017


La giuria della settima edizione del Premio ORA è composta da 15 gallerie e 4 curatori interessati a scoprire nuovi talenti da esporre. La giuria di quest'anno è presieduta da Rossella Farinotti mentre tra le gallerie in giuria si trovano L'Ariete Arte Contemporanea (Bologna), Fondazione Brugnatelli (Milano),  Andrea Tadini (Venezia), Curva Pura (Roma) e molte altre...


Ognuna delle 15 gallerie in giuria visionerà tutti gli artisti iscritti al Premio O.R.A. e sceglierà l'artista per cui ha più interesse e gli offrirà una mostra personale nei propri spazi, preludio per una collaborazione lavorativa duratura. Le gallerie scelgono liberamente e in autonomia il proprio vincitore e hanno l'obbligo di selezionare artisti con la quale non abbiano mai avuto rapporti di collaborazione precedenti.

Oltre alla mostra personale, gli artisti vincitori riceveranno anche il nostro supporto organizativo e un rimborso delle spese di spedizione delle opere. Inoltre, siamo orgogliosi di poter dire che molti degli artisti che hanno vinto le precedenti edizioni del Premio ORA al momento lavorano stabilmente con le gallerie che li hanno premiati.

Le iscrizioni sono aperte fino al 15 Dicembre sul sito: www.premio-ora.it.
www.premio-ora.it
Sphere icon. Illustration of flag of BrazilBrasil

RenovaBio é aprovado no

 Senado Federal

A Política Nacional de Biocombustíveis, RenovaBio,  foi aprovada nesta tarde, 12,  pelos senadores federais e será encaminhada à Presidência da República. O presidente Michel Temer terá prazo de 15 dias para sancionar ou vetar o programa.
Conforme artigo produzido pelo presidente da DATAGRO, Plinio Nastari, a inovação e a eficiência na produção e no uso de biocombustíveis estão no centro da estratégia brasileira para o uso de fontes de energia de baixo carbono. Com esse objetivo, técnicos do governo formularam uma proposta de regulação, denominada RenovaBio, baseada em dois pilares, indução de eficiência energética na produção e uso de biocombustíveis e reconhecimento da capacidade de cada biocombustível promover a redução de emissões de carbono. Esta proposta não cria um subsídio, nem preconiza a tributação sobre combustíveis fosseis o que representaria a definição exógena do valor do carbono.
BAIXAR ARTIGO

Thursday, December 7, 2017

Event Elis thumbnail
Leonard Nimoy Thalia Theatre
Fri, Dec 15, 2017 7:00pm
Directed by Hugo Prata. 2016. USA. Color. 115 min. In Portuguese with English subtitles.

New York premiere!


This biopic film tells the story of the greatest Brazilian singer of all time, Elis Regina, from her arrival in Rio de Janeiro at the age of 19 to her international success and recognition to her tragic and early death. Elis won eight awards at the 2017 Brazilian Academy of Cinema Awards, including Best Actress for Andréia Horta as Elis Regina.

Co-presented with Cinema Tropical, sponsored by the Consulate General of Brazil in New York with additional sponsorship from Boteco Social.

More information: https://www.symphonyspace.org/event/9951/Film/elis?spektrix_bounce=true



Costa Consulting Co
VALDIR CRUZ
PRESENCES


December 7, 2017 – February 24, 2018

Opening Reception: Dec. 7, 2017 6-8pm


Throckmorton Fine Art announces a special 20th anniversary exhibition of photographs by Guggenheim Award- winning Brazilian photographer Valdir Cruz from December 7, 2017 through February 24, 2018.

Presences, is Cruz’s seventh solo exhibition at Throckmorton Fine Art in New York City. It is a selection of vintage, gelatin silver prints from three projects: Faces of the Rainforest, The Water’s Way (O caminho das águas), and Roots (Raízes). Thus, three presences dominate this exhibition of photographs by Valdir Cruz and a show catalogue is available.

Faces of the Rainforest – People
The photographs of indigenous people in this show are drawn from six years of expeditions to remote areas of the Brazilian and Venezuelan Amazon rainforests. Cruz did not merely visit these tribes. He spent upwards of five months living with them and participating in their daily lives. The candor of these images reflects the familiar terms of their relationship. Among the human subjects chosen by Cruz is the Chief of the Wai-Wai, an Archer, a Makuxi Woman, a Man with Painted Body and Face, a Korubo Mother and Child, a Boy with a Bow and Arrow, Makuxi Youth, a Yanomami Girl Playing in a Hammock, The Hunt, and an Afternoon Ritual dance.

The Water’s Way (O caminho das águas) – Waterfalls
With the same intensity, Cruz, over many years, photographed the otherworldly waterfalls of his native state, Paraná. Lyle Rexer, in his essay for this catalog, writes, “The magnetic center of Cruz’s work is Brazil’s southern Paraná state, where the vast network of tributaries and waterfalls expunges the boundaries between Argentina, Brazil, and Paraguay....Wat
er is a force, throughout this part of the world, and everything is process, not fixity. You can hear the water when you can’t see it – like the ocean. But unlike the ocean, its motion is not repetitive but one of ceaseless transit....‘Immersive’ is the word used by the critic Rubens Fernandes Junior to describe their capacity to convey a viewer to that place.”

Roots (Raízes) – Trees
The Brazilian state of São Paulo commissioned Cruz to research and photograph the extraordinary trees of the region, resulting in a collection of spectacular “portraits.” Rexer writes, “He focuses his most attentive gaze on the trunks and roots of the tallest trees. As with the waterfalls, his camera creates a second nature, with extreme viewpoints and an exaggerated sense of towering growth...The motion of the trees is all upward rather than downward, a vast defiant struggle against gravity and time....Yet these photographs of roots and ascending trunks do not arrest time but almost seem to deny it.”

VALDIR CRUZ
Over the past three decades, Cruz has chronicled unique and ephemeral places in Brazil where the people and the landscapes create an indelible impression on the viewer. In the words of Spencer Throckmorton, “Valdir Cruz’s exquisite photography bears out Tolstoy’s observation that to be universal one only needs to talk about his own village.” The power of these images of Brazilian people, distinctive landscapes, and magnificent waterfalls opens a discussion about human societies and the environment.”

Cruz was born in Guarapuava, in the Southern State of Paraná, and while he has lived primarily in the United States for more than thirty years, much of his work in photography has focused on the people and landscapes of Brazil. He was awarded a Guggenheim Fellowship in 1996 for Faces of the Rainforest, a project documenting the life of indigenous people in the Brazilian rainforest from 1995 to 2000 as well as additional Guggenheim support with a publication subvention award in 2000. Since 1996 he has published ten photography books.

Cruz has been honored with more than fifty solo exhibitions. He is represented in the permanent collections of the Museu de Arte de São Paulo (MASP), the Museum of Modern Art (MoMA) in New York City, the New York Public Library, Museum of Fine Arts in Houston, TX., and the Smithsonian Institution, Washington, D.C., among others.

Valdir Cruz publications include:

Retratos de Afeto. São Paulo: Terra Virgem Edições, 2017

Guarapuava. São Paulo: Terra Virgem Edições, 2013

Bonito – Confins do novo mundo. São Paulo: Capivara Editora, 2010

Raízes – Árvores na paisagem do Estado de São Paulo. São Paulo: Imprensa Oficial, 2010

caminho das águas. São Paulo: Cosac Naify, 2007

Carnaval, Salvador – Bahia – 1995/2005. New York: Throckmorton Fine Art, 2005

Faces da Floresta – Os Yanomami. São Paulo: Cosac Naify, 2004

Faces of the Rainforest – The Yanomami. New York: powerHouse Books, 2002

Faces of the Rainforest. New York: Throckmorton Fine Art, 1997

Catedral Basilica de Nossa Senhora da Luz dos Pinhais. New York: Brave Wolf Publishing, 1996.

More information: http://www.throckmorton-nyc.com/press-release2.html
 
 
 More information: http://www.bklynartcluster.com/new-page/


Music Lecture with Brazilian Pianist Grace Alves DEC 07 @ 1:00 PM -3:00 PM
 
CUNY - The graduate Center